Monday 27 February 2012

JANGAN BIARKAN AKU TERCAMPAK KE DALAM NERAKA....

Hari ini aku terperangkap dalam kata-kataku... aku marah kawan aku kerana dia tidak menegur kesalahan aku yang mana dia ada kuasa untuk menegur  kesalahan aku  tp dia hanya mendiamkan.... sedangkan aku dah tanya blh x aku buat macam ni... bila dah aku buat dan selesai semuanya barulah dia menengur kesalahan aku.. sedangkan aku dah tanya semalam.. kenapa selepas aku telah melakukan dosa tersebut baru dia memberitahu aku...??? dan aku memberitahunya : "awk seolah-olah tengok dan membiarkan   saya terjun ke dalam neraka..." .....

aku mula memikirkan semuanya dan cuba terbalikkan pada diri aku....
bukankah aku juga sedang berbuat benda yang sama pada semua saudara-saudara seislamku...
aku biarkan mereka terus hanyut dan lalai
tanpa aku tegah atau menengur..
yang tidak tutup auratnya, couple, ikhtilatnya tak jaga..
aku mula terfikir.... aku sendiri tidak cuba untuk tarik saudara aku..
adakah saudara-saudaraku juga berperasaan sepertiku...
mahukan dianya ditegur dan dapat menolong mereka daripada jatuhn ke dalam neraka???

YA ALLAH, BANTULAH HAMBAMU YANG HINA INI....

" JANGAN MINTA HIDUP YANG MUDAH TAPI MINTAKLAH HATI YANG TABAH" kerana hidup takkan mudah kerana "perjuangan itu pahit dan syurga itu manis"

1 comment:

  1. Hem...tabah lah kawanku, hari mendatang bakal membawa kita ke arah dugaan yg lagi berat..belajar dari kesilapan semalam, ajarkan dirimu utk membantu insan lain juga...

    ReplyDelete